Registratuur töötab E-R 7.50-18.00 33 111 33
Üldmeil:

Inimkesksus, Võimekus, Koostöö ja Hoolivus

registratuur kontakt

 

Mis toob inimesed erakorralise meditsiini osakonda 

Ida-Viru Keskhaigla erakorralise meditsiini osakonda (EMO) pöördub aastas pisut alla 30 000 patsiendi ehk keskmiselt 80 patsienti ööpäevas. 1/4 neist tuuakse kiirabiga, 3/4 pöörduvad ise – EMO jaoks oleks vastupidine suhtarv sobivam, sel juhul täidaks see eesmärki, milleks EMO just loodud on! Kui me räägime isepöördujatest, siis tullakse kõikide erinevate tervisemuredega, mis ulatuvad eluohtlikest seisunditest, näiteks äge südamelihase infarkt või väiketraumadest kuni kergete või pikaajaliste kaebusteni. Tüüpilised kerged või kroonilised haigused, millega pöördutakse on viirushaigused, seljavalu, liigesvalud ja teised kroonilised valud, kõrge vererõhk, kõrvetised, kõhukinnisus, isutus, väsimus, unehäired, nahalööbed, kuulmislangus jmt. Kõikide eelnimetatud muredega tuleb tegelikult pöörduda perearsti poole. Toon siinkohal ära drastilisemad näited: 6 kuud seljavalu; mitu aastat episoodiline kõhuvalu; pool tundi palavik 37,5; 2h tagasi tekkis kõhuvalu, mis läks ise üle; raamatut lugedes käis käes krõps; tahaks UH või KT uuringut; eriarsti vastuvõtt on 2 kuu pärast, ma ei jõua niikaua oodata; perearsti vastuvõtt on alles homme; tulin õhtul siia; tõin lapse/mehe EMOsse, laseks ennast ka üle vaadata jne. Vahel tullakse otse perearsti vastuvõtult või teise haigla EMOst sama probleemiga, või näiteks kui juba järgmisel päeval on eriarsti vastuvõtt sama mure tõttu. Muidugi tullakse ikka ka päris erakorraliste probleemidega - värsked traumad (haavad, murrud, põletused), ägedalt tekkinud tugevad või tunde kestvad valud, ägedad allergilised reaktsioonid, ägedalt tekkinud õhupuudus või hingamisraskus jmt. Kiirabiga toodud patsiendid on üldiselt erakorralised ja neist ca 50% me hospitaliseerime.

EMO veeebi arst ja abiarst 202505

Ülekoormus – krooniline probleem või süsteemi puudujääk

EMOde ülekoormus on aastaid kestnud ja on iga aastaga süvenev probleem. Kui esimesed EMOd ehitati, siis põhiosa olid jälgimisruumid, elustamissaalid, sest arvati, et isepöördujaid on vähe - rasked haiged tulevad ju ikka kiirabiga, mitte ei kõnni omal jalal uksest sisse. Ooteruumid olid väikesed, läbivaatuskabinette oli paar tükki. Täna on EMOd sunnitud suurendama isepöördujate ala, sest haiged lihtsalt ei mahu ära. EMO ülekoormuse üks põhjus on väga lihtne - EMO on kõige mugavam, lihtsalt ja kiirelt kättesaadav arstiabi teenus, kuhu saab pöörduda igal ajal mistahes murega, kus saab kohe teha analüüse ja uuringuid, saab kohe kõik vastused, saab erinevate eriarstide konsultatsiooni, saab raviplaani ja retseptid ning seda kõike mõne tunni jooksul. Mitte kuskil mujal ei saa nii lihtsalt ja kiiresti kõik tehtud. Aga ütlen ka kohe, et kui patsiendi probleem ei ole erakorraline, siis tegelikult piirdub EMO visiit enamasti õe või arsti vestlusega. Seda probleemi, et inimesed ei teaks, millise murega kuhu pöörduda - kas perearstile või EMOsse, seda on tegelikult vähe. Aastaid on olnud sellekohane teavitus, räägime seda palju EMOs ja kiirabis, perearstid räägivad seda. Reeglina inimesed teavad, aga nad valivad enda jaoks mugavama ja kiirema variandi. Sageli väidavad patsiendid ka seda, et nad ei saa oma perearsti kätte, perearst on puhkusel või järjekord on perearstil kaks nädalat või nende perearst ei tee nagunii mitte midagi vmt. Ilmselt see vahel nii ka on, aga vahel ka ei räägita tõtt. Teine põhjus on vananev ühiskond, meil on palju eakaid inimesi, kellel on sageli ka mitu haigust ja need haigused kipuvad süvenema või nad saavad uusi haigusi, põevad neid raskelt ja satuvad sagedamini arsti juurde. 80- ja 90-aastased patsiendid on täna igapäevased EMO külastajad. Muud põhjused on võib-olla vähem tähtsad.

 

Saatekirjaga EMOsse - plussidest ja miinustest

Seda on EMO, kiirabiarstid ja meie selts palju arutanud, aga häid lahendusi ei ole. Lahendus, mis võib esmapilgul või ühest vaatenurgast tunduda hea, võib teisest vaatenurgast olla halb. Alustati teavitustööga, millise murega perearstile, millisega EMOsse. Inimesed said küll teadlikumaks, aga mitteerakorraliste patsientide pöördumine ikka kogu aeg suureneb. Seejärel otsustati tõsta oluliselt visiiditasu, et inimene enne mõtleks, et kui tal on vähemtõsine probleem, siis ta võiks pöörduda tasuta perearstile, selle asemel, et minna 20 euro eest haigla EMOsse. Jah, teisest küljest on oht, et kellegil ei ole hetkel

 

Hea patsient!

Täna, 3. juunil tähistame PATSIENDIPÄEVA.  Rahvusvaheline liikumine „Mis on Sinu jaoks tähtis“ sai alguse juba 2012. aastal, mille eesmärgiks on välja selgitada, mida patsiendid tegelikult hea ravi ja hoolitsuse all mõtlevad ja milline on ideaalne patsient tervishoiutöötaja jaoks. Lihtsa küsimusega ja kui vastust kuulata ja sellele reageerida, on võimalik mõjutada positiivselt kogu patsiendi raviprotsessi. Vastuseid ootame kuni 8. juunini.

 Patsiendipaev 2025 Digiekraan 2

 

Oleme tänulikud kui leiate aega vastata ühele küsimusele:

Millised on Teie ootused arsti vastuvõtul?

Küsimusele saate vastata SIIN LINGIL.

 

Kõigi vastanute vahel loosime välja 3 haigla sümboolikaga kingikotti. Loosiõnnest anname võitjatele teada hiljemalt 20. juuniks.

 

 

Kuigi enamik Eesti inimesi on arstiabiga rahul, esineb vahel siiski olukordi, kus meelehärmi teeb raviasutuse töökorraldus või ei olda rahul arstiabi kvaliteediga. Kuhu sellisel juhul oma murega pöörduda?

ponad4

Foto: Pexels.com

Tervisekassa tervishoiuteenuste kvaliteedi teenusejuht Marion Kalju tõdes, et Tervisekassa saab sageli inimestelt kõnesid ja kirju, kus kurdetakse võimaliku ravivea, ebaviisaka suhtluse või muu probleemi üle, mis on tervishoiuteenuse osutajaga tekkinud. „Inimesed sageli ei tea, millise asutuse poole pöörduda olukorra lahendamiseks: kas Tervisekassa, Terviseameti või kellegi kolmanda-neljanda poole. Mina soovitan alustada suhtlusest tervishoiuasutusega. Kui see ei anna tulemust, siis võib vastavalt mure olemusele kontakteeruda selle valdkonnaga tegeleva asutusega,“ sõnas Kalju.

Näiteks kui on probleeme ravikvaliteedi või tervishoiutöötajate pädevusega, saab pöörduda Terviseametisse. Seevastu ravivea tõttu tekkinud tervisekahju korral tuleb ühendust võtta kindlustusseltsiga, kellega sinu raviasutus on sõlminud kohustusliku vastutuskindlustuse lepingu. Kui aga mõni raviteenus pole kättesaadav või inimene näeb terviseportaalis oma raviarveid vaadates, et tasulise visiidi eest on tervishoiuteenuse osutaja arve esitanud ka Tervisekassale, tuleks pöörduda Tervisekassa poole.

Milliste muredega millise asutuse poole pöörduda, saad vaadata ka Tervisekassa kodulehelt.

Pole rahul tervishoiuteenusega? Pöördu otse raviasutuse poole

Tervishoiuteenuse osutaja vastutab teenuse kvaliteedi eest. Pöördu raviasutuse poole, kui sinuga on ebaviisakalt suheldud, sa ei nõustu tervishoiutöötaja otsusega, sul jäi vajalik abi saamata, sinu haiguslugu pole dokumenteeritud või on seda tehtud ebatäpselt.

Info selle kohta, kuidas ja kelle juurde raviasutuses ettepaneku või kaebusega pöörduda, peab olema kättesaadav raviasutuse tegevuskohas või veebilehel (kui see on olemas).

Raviasutusega suhtlus ei andnud tulemust? Mis juhtudel pöörduda Terviseameti poole?

Ida-Viru Keskhaigla erakorralise meditsiini osakonnas töötab õena Lilia Muttonen, juba  42 aastat on ta aidanud inimesi haigla eesliinil. Lilia alustas oma karjääri erakorralise meditsiini valdkonnas Kohtla-Järve traumapunktis ning jätkas tööd, kui loodi erakorralise meditsiini osakond ehk EMO. Kolleegid iseloomusetavad Liliat targa, sõbraliku ja tähelepaneliku kolleegina, kes on valmis alati aitama. EMO õendusjuht Katrin Piirsoo sõnul on Liliaga hea töötada, ta teeb oma tööd südamega, tema dokumentatsioon on alati korrektne, see peegeldab tema kohusetundlikkust ning teeb ta hinnatud töötajaks.

Kohtume Liliaga hommikul kell 8 kui tavainimesed alustavad oma tööpäeva, aga tema on just lõpetanud oma vahetuse, väsimusest pole jälgegi. Lilia sõnul oli vahetus töine, visiiditasu tõus pole töö mahtu oluliselt vähendanud (visiiditasu tõusis alates 1. aprillist 2025 tööealistele 20 euroni ja soodustusega patsisentidele 5 euroni). 

EMO sissep 2

Sel aastal pälvis Kohtla-Järve aasta ema aunimetuse meie kolleeg Tatjana Verhovskaja, kes töötab Ida-Viru Keskhaigla radioloogiateenistuses. Ta on kolme lapse ema ja ühe lapselapse vanaema.

 Õnnitleme Tatjanat toreda tiitli puhul ja toome siinkohal ära Põhjarannikus ja Severnoje Poberezhjes avaldatud intervjuu. 

U T.Verhovskaja Aasta ema

Aasta ema Tatjana Verhovskaja alustab iga hommikut võimlemisega

Pühapäeval, 11. mail kell 13 kõlab Kohtla-Järve kultuurikeskuses emadepäevale pühendatud kontsert, kus kutsutakse lavale ka kõik aasta ema konkursil osalenud kandidaadid. Tänavu pälvis Kohtla-Järve aasta ema aunimetuse Ida-Viru keskhaigla radioloogiateenistuses töötav kolme lapse ema Tatjana Verhovskaja, kel on enda sõnul vaid üks soov: et tema lastel kõik hästi läheks.

Mida tundsite, kuuldes, et teid on Kohtla-Järve aasta emaks valitud?

Olin üllatunud. See oli ootamatu, sest mulle tundub, et ma ei tee midagi erilist ja minusuguseid emasid on palju. Aga väga meeldiv oli kolleegidelt, tuttavatelt ning muidugi oma lähedastelt häid ja sooje sõnu kuulda. Teades, et nad on minu üle uhked, tunnen veelgi suuremat vastutust. Tegelikult aga pole mu elus midagi muutunud − elan nii, nagu elasin ennegi.

 Kumb on teile olulisem − kas pere või töö?

Pere ja lapsed on alati esikohal, kuid naine vajab ka tööd.
Ma armastan oma tööd. Meil on tore ja sõbralik kollektiiv ning mulle meeldib inimesi aidata. Töötasin ligi 18 aastat nakkushaiguste osakonnas, nüüd olen juba kuuendat aastat Ida-Viru keskhaigla radioloogiateenistuse röntgenikabinetis tehniku abiline: kutsun patsiente sisse, aitan neil uuringuteks valmistuda... Haiglasse ei tule keegi niisama, igaühel on oma probleem ja ette tuleb igasuguseid olukordi. Seetõttu pean alati püüdma patsiente mõista, neid rahustada ning jääma ka ise stressiolukorras rahulikuks.

Mis on pereelus kõige tähtsam?
Kuidas kellelegi, aga minule lapsed. Lapsed tuleb üles kasvatada mitte selleks, et sul vanas eas keegi toeks oleks, ehkki seegi on oluline. Lapsed on võimalus tunda, et sina armastad ja sind armastatakse. Vanemate missioon on saata ellu väärilised inimesed. Jälgida, kuidas laps kasvab ja areneb, olla nii õnnestumistes kui ka ebaõnnestumistes tema kõrval. Aidata lapsel elus toime tulla − see ongi iga ema ülesanne.

 

Ida-Viru Keskhaigla autopark täienes sel nädalal elektrisõiduki võrra, tegemist on haigla esimese elektriautoga, mis on Citroen Berlingo L2 FEEL Electric 136.

Tegemist on viiekohalise multifunktsionaalse sõidukiga, mis sobib nii istuvate patsientide kui ka personali transpordiks ja teiste erinevate tööülesannete täitmiseks. Kaasaegse varustusega elektriauto pakub mitmeid mugavusi: liuguksed, avar kaubaruum, automaatne kliimaseade, võtmeta sisenemine ja käivitus, soojuspump, turvapaketid ning palju muud.

„Elektrisõiduki soetamine on samm keskkonnasõbralikuma ja kuluefektiivsema haiglatranspordi suunas. Soovime oma autoparki uuendada targalt, arvestades nii tänapäevaseid tehnoloogilisi võimalusi ja meie haigla vajadusi,“ kommenteeris haldusjuht Koit Oras.

Haigla jätkab autopargi uuendamist – juba sel aastal on plaanis lisaks soetada ka tõstukluugiga kaubik toidu ja apteegikaupade veoks.

elektriauto

Haigla autopark koosnes seni 15 sõidukist, viimati soetati 2024. aasta kevadel 19-kohaline buss. Transpordi vedude maht oli 2024. aastal ca 357 000 km.

Ida-Viru Keskhaigla teenindab ligi 100 000 elanikuga piirkonda ning annab tööd enam kui 1400-le töötajale.

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Fotol paremalt haigla haldusjuht Koit Oras, operatiivjuht Raul Juul ja autofirma esindaja.  

9.–15. märtsini toimus iga-aastane Patsiendiohutuse teadlikkuse nädal, mille eesmärk on tõsta nii tervishoiutöötajate kui ka kogukonna teadlikkust patsiendiohutusest. Patsiendiohutuse nädalal valiti Ida-Viru Keskhaiglas esmakordselt välja tervishoiutöötajad, kes on enim panustanud patsiendiohutusse.

Selle tänuväärse algatuse käesoleva aasta teema keskendub ohutuskultuuri tugevdamisele tervishoiuasutustes. Tugev ohutuskultuur tagab, et kõik tervishoiutöötajad – alates arstidest, õdedest kuni halduspersonalini – on pühendunud riskide tuvastamisele, vigadest teatamisele ja parimate lahenduste rakendamisele. 

Ida-Viru Keskhaigla õenduse ja patsiendikogemuse juht Julia Kedus selgitas: „Patsiendiohutuse tagamine on kogu meeskonnatöö, kus kõik tervishoiutöötajad panustavad turvalise ja kvaliteetse ravi tagamisse. Patsiendiohutus on mõlemapoolne, ka patsiendil endal on suur roll, seega on oluline tõsta teadlikkust laiemalt."

Jagasime haigla kodulehel ja ka sotsiaalmeedia kanalites selle nädala raames iga päev kasulikke nõuandeid ohutu tervishoiu edendamiseks. 16. märtsini said juhid esitada oma üksusest kandidaate „Patsiendiohutuse parendaja 2025“ tiitlile. Kandidaadi esitamisel paluti kirjeldada, kuidas töötaja on panustanud patsiendiohutuse valdkonda aastatel 2024–2025.

16. aprillil andsid juhatuse liige Julia Kedus ja patsiendiohutuse spetsialist Jana Lullu teada, kes osutusid valituks ning pälvisid tunnustuse oma panuse eest patsiendiohutuse edendamisse.

Patsiendiohutuse parendaja 2025 tiitli väärilised on kolm töötajat, laboriteenistuse laborispetsialist Anna Erik, taastusravi- ja õendusabi kliiniku õendusjuht Olga Prants ja Ahtme tervisemaja klienditeenindaja Jelena Djomina.

POP 2025VEEBI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Fotol vasakult paremale Jelena Djomina, Anna Erik ja Julia Kedus. 

Lehekülg 3 / 8

Erakorralise meditsiini osakond, Ilmajaama 12, Ahtme linnaosa, Kohtla-Järve
Ahtme aktiivravikompleks, Ilmajaama 12, Ilmajaama 14, Ahtme linnaosa, Kohtla-Järve
Järve tervisemaja, Ravi 10d, Järve linnaosa, Kohtla-Järve
Taastusravi- ja õendusabikliinik, Ravi 10, Järve linnaosa, Kohtla-Järve
Kiviõli tervisekeskus, Keskpuiestee 36, Kiviõli
Sillamäe tervisekeskus, Kajaka 9, Sillamäe
IVKH vastuvõtud Narvas, Kerese keskus, Kosmonaudi 4/P. Kerese 3

Arve rekvisiidid:

Sihtasutus Ida-Viru Keskhaigla

Reg nr 90003433

KMKR nr EE100863846

Tervise 1, 31025, Kohtla-Järve

Arvelduskontode numbrid:

SEB EE811010220029123013

Swedbank EE722200221019871533

LHV EE327700771003371793

Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Capcha
Google Capcha
Accept
Decline
Save